Kiran Bir Sethi

Educadora

"Mentimos aos nosos fillos: non son o futuro, son o presente"

Se queres ver a versión longa do vídeo, pulsa aquí

Chámome Kiran Bir Sethi e son da India. En principio, estudei para ser deseñadora. Cando me dedicaba a iso, hai 26 anos, fun nai. Cando o meu fillo entrou no colexio, con cinco anos, pensei que no colexio o adorarían como o facía eu. Pero decateime de que non, de que alí era un número máis. Souben que non entenderían quen era e propúxenme facer algo. Púideno cambiar de colexio e non facer nada máis. Pero saqueino e pensei en abrir un colexio eu mesma. Entón fíxeno, na miña casa e propúxenme que cada neno fose capaz de dicir 'eu podo', de ter unha historia e un nome. Así que hai 16 anos abrín a miña casa para convertela nun colexio.

Aínda lembro moitas historias dos primeiros nenos que pasaron por alí. Case todos aprenden a dicir 'non podo'. É o que lles inculcan no colexio, a escoitar os adultos, a non teren ideas, a estaren sentados. E é algo que se lles fai durante quince anos. Despois sorprendémonos de que non sexan creativos, empáticos ou responsables, pero é o que lles ensinamos. O obxectivo do colexio que fundei e do programa Design for Change é prometerlle a cada neno que si pode. E que pode facelo hoxe.

Na actualidade, Design for Change está presente en sesenta e seis países, entre eles España. Aquí, uns mozos superheroes de seis, sete e oito anos construíron un campo de golf no seu colexio.

"Igual que adestramos os músculos do corpo, hai que adestrar os músculos do superpoder do eu 'podo' e da empatía"

Somos a única especie do planeta capaz de pensar e que pode ser creativa. Somos a única especie do planeta con capacidade de empatía. E isto é o que fai única a nosa especie. Pero é algo que hai que adestrar. Iso é o que logra Design for Change. Necesitamos ser máis que humanos; ter cidadáns con humanidade, que é o que necesita o mundo. Es marabilloso. Pensamos que se lle dicimos iso a alguén, nós non somos tan bos e é mellor criticalo. Cando vexo os ollos dos nenos, lémbrome de cando tiña dezasete anos e cheguei por primeira vez á miña escola de deseño. Sentín por primeira vez o que era estar viva. O meu profesor mirábame aos ollos e escoitábame. Nunca o experimentara. Non sabía como era que te escoitasen.

Design For Change é como unha receita, unha fórmula ou un marco. Design For Change consiste en catro sinxelos pasos: sinte, imaxina, actúa e comparte. Chamámolo FIDS for KIDS. Esas son as siglas en inglés. Cada paso equivale a algo, é como unha fórmula. Cando plantas nos nenos as sementes de “sinte, imaxina, actúa e comparte”, vemos que son máis capaces de crer, porque eles escolleron o que lles preocupa.

Biografía
Educadora e emprendedora social. Fundadora do modelo Design for Change (DFC), un movemento presente en máis de 60 países que chega a máis de 25 millóns de nenos. O seu obxectivo: conectar a aprendizaxe da escola coa mellora da comunidade seguindo catro simples pasos: Sente, Imaxina, Fai e Comparte. Nacións Unidas destacou esta iniciativa no marco dos Obxectivos Globais (Global Goals).