PSD2, una aposta per la seguretat

Amb aquesta nova directiva, els pagaments en línia seran més segurs.

L'arribada de la nova directiva PSD2 augura grans millores en el pagament en línia, dins del mercat únic existent a la Unió Europea. Una mesura que es començarà a aplicar el 14 de setembre, i l'objectiu principal de la qual és fer més segurs els pagaments en línia. També serà important l'accés a la informació dels consumidors que els bancs han de fer a les TPP o, el que és el mateix, les empreses proveïdores de serveis a tercers (amb la prèvia autorització del consumidor). 

Fins ara, l'accés d'aquests últims als mercats de pagament era complicat. Aquesta normativa els atorga un paper més destacat en el sector i amplia, amb això, el nombre d'opcions a disposició del consumidor. També oferiran als seus clients un valor afegit amb serveis addicionals que els facin la vida més fàcil. Això sí, han de complir les mateixes regles que els proveïdors tradicionals: registre, autorització i supervisió de les autoritats competents. A més, estan obligats a potenciar les mesures de seguretat, ja que un dels pilars de la PSD2 és la protecció de l'operativa bancària.

Bàner Superior Biometria Bàner Superior Biometria
Unifica la teva operativa a l'aplicació de BBVA
Fes tot el que necessites des del mòbil de manera fàcil i còmoda.

La seguretat, una prioritat de la PSD2

Per tal d'incrementar la confiança dels consumidors en els pagaments electrònics, la PSD2 imposa la implementació d'uns mínims d'autenticació que l'usuari ha de complir i que es relacionen amb el concepte SCA (o Strong Customer Authentication). Es defineix i es resumeix com el procediment obligatori que comprova l'autenticitat del client utilitzant 2 o 3 factors diferents d'entre els següents: verifica una cosa que només el client sap (per exemple, una contrasenya), una cosa que només el client té (per exemple, el mòbil) o una cosa que només el client és (per exemple, l'empremta dactilar o la cara). 

Aquests factors se sol·licitaran en determinats casos en què client accedeixi al compte de pagaments en línia, en iniciar una transacció de pagament electrònica o en fer qualsevol operativa mitjançant canals remots que puguin suposar un risc de frau o un abús.

La seguretat: pilar fonamental de BBVA

BBVA, com ja hem comentat, camina alineada amb els objectius de la PSD2. També en matèria de seguretat. De fet, la protecció dels nostres clients és prioritària per a nosaltres. La treballem des de dos plans: 

Aplicació d'una sèrie de mesures de protecció, invisibles per al consumidor i que responen a les necessitats dels nostres clients, que cada vegada són més conscients de la importància que té la cessió de les dades i volen saber qui les té i per a què les utilitza. Amb relació a això, i fruit del seu lideratge en transformació digital, BBVA ofereix (gràcies a la tecnologia i el "big data") una protecció “invisible” als seus clients que detecta i, fins i tot, s'anticipa a situacions de perill (com possibles fraus), i que assegura cada pagament en línia que es fa i cada compte que s'obre. 

Bàner Central Biometria Bàner Central Biometria
Descobreix la Banca en línia de BBVA
Aprofita totes les funcionalitats que t'oferim i que et permetran fer les teves operacions diàries des del mòbil.

Control total de l'operativa bancària des del mòbil, el que és sinònim de màxima seguretat. Així ho creiem a BBVA i, per fer-ho plausible, posem a disposició del client la nostra aplicació, que Forrester considera la millor en el sector bancari. Un comandament a distància únic amb el qual controlar les nostres finances i evitar qualsevol acte maliciós als nostres comptes. Com? A través de serveis com encendre i apagar les targetes amb només un clic o el botó del pànic, que permet bloquejar els teus comptes a l'instant si hi detectes qualsevol moviment sospitós. 

En definitiva, a BBVA oferim mesures que et permetran estar sempre tranquil en tenir tots els teus diners sota control.

CTA Biometria CTA Biometria