Juan de Vicente Abad

Orientatzailea eta irakaslea 

"Ikasleek ikasi egin behar dute ezagutzen, egiten, elkarrekin bizitzen eta izaten"

Bideo osoa ikus dezakezu hemen.

Nire ikasleei esker ezagutu nuen ikaskuntza-zerbitzua, zeinak une jakin batean oso ohituta zeuden institutuan parte hartzera. Parte hartzen duen ikasleak dira, adibidez, gatazkak konpontzen. Gatazkak konpontzeko estrategiak dituzten haurrak ditugu, arazo bat dagoenean. Elkarbizitzaren kalitatea behatzen ere parte hartzen dute eta oso paper garrantzitsua dute. Gauza askotan parte hartzen dute eta oso ohituta daude aurrea hartzera.

Ikaskuntza-zerbitzua irakaskuntza-ikaskuntza metodoa da batu egiten dituena proiektu beretik bi elementu: ikasgelan egiten ditugun ikaskuntzak irakasgai desberdinetan komunitatean zerbitzu bat egitearekin. Behar sozialei edo eskubideen zapalketari erantzuten dion zerbitzua. Batzuetan ez baitira eskubide sozial horiek betetzen. Eta interesgarria ez da soilik ikaskuntzak dituela eta eragin bat duela, ekintza bat egiten dela komunitatearen gain, baizik eta komunitatearen gainean ekintza bat egiteari esker, zerbitzu bat egiteari esker, ikaskuntzak biziak bilakatzen dira, funtzionalak egiten dira, zerbaitetarako balio dute, liburutik ateratzen dira, ordenagailuko pantailatik ateratzen dira eta zentzua hartzen dute. Egoera bat aldatzeko balio dute.

Modu oso anitzetan sortzen dira ikaskuntza-zerbitzuko proiektu bat egiteko ideiak. Batzuetan hurrengoa esaten duten irakasleengandik sortzen dira: "Nik uste dut nire irakasgaian curriculumean dudan hori aprobetxa nezakeela zerbait lantzeko, interesatzen baitzait lan egitea zientziarekin erlazionatutako zerbaitetan. Eta ni fisikako irakaslea naiz eta uste dut hori lan nezakeela". Eta ideia bat sortzen zaio eta mahaigaineratu egiten du. Batzuetan irakasleak haiek izaten dira. Gure udalerrian, animaliekin ikaskuntza-zerbitzuko bi programa ditugu hurrengoa esan baitziguten ikasleek: “Animaliekin lan egin nahi dugu. Ikus dezagun zer proiektu egin dezakegun, gure irakasgaiekin lotuz baina animalietara bideratuz".

"Ikaskuntza-zerbitzua erantzun egokia da inklusiorako eta eskoletako dibertsitatea artatzeko"

Helduek, aiton-amonek, ezinbesteko papera dute. Zuen bilobekin duzuen harremanean transmititzen duzuena, edo proiektu mota horietan lan egiten duten ikasleei, asko iristen den zerbait da. Asko entzuten dugu gazteak zoriontsu sentitzen direla horiekin. Transmititzen duten lehenengo gauza uste dut maitasuna dela.

Hezkuntza erronka bat dugu ikasle guztiek ikas dezaten, ez tituluak lortu eta igotzen doan % 80 edo % 70 horrek, baizik eta mundu guztiak. Eta ahalik eta gehien ikas dezaten. Ikaskuntza-zerbitzuak hurrengoa proposatzen digu: Guztiok batera proiektuetan lan egingo dugu, taldean, talde heterogeneotan, eta lan egingo dugu batzuk besteei tiratuz. Eta horrela lortu ahal izango dugu haur gehiago batzea. Baina, horretaz gain, haur gehiago batzea eragingo duen elementua ez da soilik taldean lan egitea, baizik eta askoz hobeto ulertuko dute zertarako ikasten duten, zertarako ari diren lanean ikasgelan ematen ari direna. Beraz, motibazio-elementu bat du eta horrek batzeko gogo gehiago ematen dizkizu. Aurkitu dugu motibazioa handiagotu egiten dela proiektu horietan lan egiten duzunean. Eta ikasgelan, proiektu horietatik at, inolako interesik ez duen jendea, lotu eta motibatu egiten da. Ezagutu egin behar dugu, ezaguerak jakin behar ditugu, ikasgeletan erabiltzen ditugun gauzak. Egiten ikasi behar dugu. Gauzak egiten. Elkarbizitzen eta izaten ikasi behar dugu. Lau gauzak lantzen dituzte ikaskuntza-zerbitzuko proiektuek. Ez baduzu proiektuetan lan egiten, oso zaila da izaten ikastea lantzea. "Izaten ikastea"-rekin autonomo izaten ikastea esan nahi dut, zerbitzu batekin hartzen duzun konpromisoarekin erantzulea izaten ikastea, erakunde batekin, autorregulatzen ikastea, norantz joan nahi duzun jakiten ikastea, elkarbizitzen ikasiko duzu taldean lan egingo duzulako, gatazkak eta egingo duzun ekintzan sortzen diren arazoak konponduko dituzulako. Ez badago ekintzarik, ez daukazu aukera hori. Eta egiten ikasiko duzu, asko interesatzen baitzaigu ekintza pentsakorra. Baina ekintza zerbait ikasi duzula erakuts dezakezun zentzuan.

Biografia
Juan de Vicente Abad orientatzailea eta irakaslea da Cosladako IES Miguel Catalán Institutu publikoan, Madrilen. Espainiako irakaslerik berritzaileena bezala aukeratua izan zen G+I Lehiaketan (2016). Irakasle hori erreferentzia bat da ikaskuntza eta zerbitzu solidarioan, ingurunea hobetzea helburu duen metodologia.