Smishing: el SMS bezala erdi para robarte lo datu

Aurkitzen el kalte ahal duena hacerte eta nola ahal duzu evitarlo.

Ez bakarrik del posta elektroniko bizi da el phishing. Daude beste formatu hackerraren eskura en el lapurreta informazio sentiberaren, bezala el SMS (suntsipenean para asko) eta las aplikazio argazki mezularitzaren bezala WhatsApp.

Kanal hauen bidez, iritsi egiten al bezero sustapenetatik edo inkesta jakinarazpenetara behar duen arazo larri batekin bat erantzun azkar. Bi aldaera del smishing eta horiekin el hacker bilatzen el bera bezero deitu para sonsacarle la informazio edo sarbide izan inprimaki batera para las eman zuzeneko eraren.

Bat adibide de smishing

Para ulertu zertan datza hau aldaera del phishing, ipiniko bat adibide kasu bakoitzaren:

El bezero jasotzen bat SMS hurrengo mezuarekin: “Dauka bat abisu garrantzitsu bere kreditu-txartelari dagokionez. Deitu premiazko telefono-zenbaki ”honetara 

Zein da la asmo del ciberdelincuente? Harremanetan jarri ahal bezain laster para saiatu konpondu la intzidentzia. Al beste alde de la lerro ez da egongo el kudeatzaile baizik el bera ciberdelincuente, aprobetxatzen la larritasun de la egoera, eskatuko la maximo informazio sentibera (aitzakiarekin de beharrezkoa izan para la ebazpen del arazo).

El bezero jasotzen bat SMS hurrengo mezuarekin: “Agurgarri bezero: bere txartel blokeatua izan da por bere segurtasun. Ahal du desbloquearla bisitatzen hau web”.

Zein da el xede? El bezero sarbide izan a la web orri agertzen dena en el SMS eta, jada bertan, bete bat inprimaki bere datu pertsonalekin. 

Nola ahal dio aurreikusi bat eraso de smishing?

  • Izanez zuhur emateko orduan edozein mota informazio isilpeko en el bidalketa de bat SMS. Ningún banku behar du hau mota informazio por hau bidez. Ere dei telefonikoaren bidez eskatzen denean, posta elektroniko edo argitaratzen da bat iruzkin gizarte-sareetan. 
  • Mesfidatzen haien SMS eska dezaten hau informazio premiazko eraren.
  • Fijándose ondo en lo xehetasun de la komunikazio jasota. Da gomendagarri egiaztatu Interneten el telefono-zenbaki da el ofizial del banku edo la konpainia eta halaber egiaztatu la legitimitate de la URL barne hartzen.
  • Ez uzten arreta eskaintza haietara edota sari izugarri izana tentagarri porque, por lo orokor, ez dira benetako.
  • Saihestuz sarbide izan barne hartzen duten esteka erantsietara en lo SMS. 
  • Ez instalatzen aplikazio gomendatuta SMS hauetan, ahal dutelako barne hartu malware en el gailu.

Jasotzean hau mota komunikazio, eta si dute zalantza inguru egin, lo hobeto da harremanetan jarri banketxearekin deitzen al telefono de bezeroentzako arreta erabiltzen normalki para konpondu intzidentzia. BBVAn ahal duzu hacerlo 91. telefonoaren bidez 224 94 26.