Merkatuetako ikerketa baten lau faseak

Nola tratatu gure erakundeko lehen mailako informazioa, eta nola egituratu merkatu ikerketa bat egiaz baliagarria izan dadin

Esan daiteke informazioa dela marketinaren lehengaia. Hori izatea funtsezko tresna bilakatu da eta horri esker enpresek eskaria bete ahal izango dute eta haien salmenta helburuak lortu ahal izango dituzte. Normala den moduan, helburu enpresarialak lortzeko horren garrantzitsua den elementua izatea garestia eta lortzeko zaila da. Merkatuetako ikerketa zeregin horretan arduratzen da eta horretarako lehen mailako zein bigarreneko datuak erabiltzen ditu.

Lehen mailako informazioa da merkatutik zuzenean lortzen dena eta enpresak berak sortzen duena, eta horregatik bigarren mailakoa baino askoz ere garestiagoa izaten da; bigarren mailako informazioa aurrez landua izan da enpresatik kanpo dauden iturriengatik eta enpresarentzat eskuragarri dago. Marketineko informazio-sistema (SIM) gure erakundeari lehen mailako informazioa emateaz arduratzen da.

Banner nagusi Kontu Negozio Banner nagusi Kontu Negozio
Negozioak kontua
Zure negoziorako kontua, mantentze komisiorik gabe.

Zer da merkatu ikerketa bat?

Merkatuetako ikerketa, hortaz, bitarteko zientifikoak eta praktikoak erabiltzen dituen administrazio tresna da enpresari informazioa emanez horren erabakiak hartzeko prozesua hobetzeko. Horretarako, datuen estatistika eta azterketaz baliatzen da. Funtsean, informazioa lortzeko metodo bat da, telefonoa, posta, zuzeneko behaketa eta aurrez-aurreko elkarrizketak bezalako bitartekoak erabiltzen dituena. Azterketa horiei esker, enpresek objektibotasun apurrarekin egoera espezifikoak ezagut ditzakete; esaterako, kontsumitzaileen erreakzioa produktu berri baten merkaturatzen denean.

Merkatuetako ikerketaren funtsezko tresna galdeketa da, erantzuteko aukera desberdinez lagundutako hainbat galderako dokumentua. Betetzen duen pertsonaren informazioa lortzeko erabiltzen da eta horrela, kontsumo joerak aztertzen dira; zeintzuk diren merkatu errentagarrienak edo produktu jakin batek izango duen eskaeraren aurreikuspena.

Hurrengoak dira edozein merkatuko ikerketaren lau fase nagusiak:

1. fasea Ikerketaren diseinua

Merkatuko edozein ikerketaren lehen pausua argitu beharreko arazoa hautematea da eta hori lortzeko helburu batzuk finkatzea. Hori egin ondoren, aurretiazko ikerketa bat egin ahal izango da eta horrek merkatuaren gutxi gorabeherako egoeraren informazioa lortzen lagunduko digu.

2. fasea Informazioa lortzea

Informazioa lortzeko lehen pausua ditugun bigarren mailako datuen iturriak berrikustea da (Internet, argitaratutako merkatu-azterketak, etab.) interesatzen zaigun informaziorik lor dezakegun ikusteko. Negatiboa izango balitz edo ez balitz izango nahikoa, lehen mailako informazio-iturriengana joko genuke.

Horretara sartzeko, lehenik zehaztu egin beharko da informazioa lortzeko modua. Ezagunenak galdeketa eta inkesta dira, nahiz eta beste modu batzuk badauden. Dena dela, lehenik inkesta egingo zaion populazioaren laginaren tamaina zehaztu beharko da, gero inkestatzaileen, postaren edo bestelako metodo baten bitartez informazioaren jasotze fisikoa egiteko.

Banner Zentral Kontu Negozio Banner Zentral Kontu Negozio
BBVA Autonomo eta Enpresa txiki eta ertainentzat
Haien jarduera profesionalerako kontua behar duten autonomoei eta enpresa txiki eta ertainei zuzendutako kontua.

3. fasea Datuen tratamendua eta analisia

Behin aurreko fasean datuak lortu ondoren, hurrengo pausua horiek prozesatzea izango da, normalean datu-base bat sortuz egiten da horiekin lan egitea errazagoa izan dadin. Jarraian, datuak teknika estatistikoekin probatuko dira haien analisia egiteko. Horretarako, gaur egun beharrezkoa da programa informatiko espezifikoen erabilera, esaterako Eviews. Datuen konparazioak eta analisiak beste adierazle batzuen artean, hainbat grafiko eta indize estatistiko lortzeko aukera ematen du, eta horiek teknika horietan adituak direnen eginak izaten dira.

4. fasea Emaitzen interpretazioa eta aurkezpena

Behin aurreko fasean izaera estatistikoko informazioa lortu ostean, beharrezkoa izango da informazio hori termino ekonomikoetara itzultzea, gure enpresako marketin arduradunek uler dezaten. Horretarako, informazio estatistikoa interpretatu egin behar da eta ondoren txostena egingo da non barne hartuko diren proposatutako helburuak lortzeko hartu behar diren neurriei buruzko gomendioak.

Aipatutako txosten hori ahalik eta modu sinplenean idatzi beharko litzateke, interesa duen orok uler dezan, lan egiten den saila alde batera utzita. Hortaz, ahal den neurrian saihestu egin beharko da datu, eredu estatistiko edo teknizismo ugari dituen hizkuntza. Azkenik, hartu beharreko erabakiari buruzko gomendioak proposatzen dira.

ERREPIDE Kontu Negozio ERREPIDE Kontu Negozio
Enpresa - Ere ahal izango luke interesarte Enpresa - Ere ahal izango luke interesarte

Honek ere interesatu zaitzake

  • Enpresa bat bere tamainaren arabera sailkatzeko irizpideak zeintzuk diren azaltzen dizugu.
  • Azalduko dizugu nola laguntzen duten langile bakoitzak ordaindu behar dituen zergak ezartzen haien diru-sarreren arabera
  • Aldi baterako elkarketa estrategiko honi buruz jakin behar dituzun xehetasun guztiak azalduko dizkizugu.