Suport als pensionistes

Avançant el cobrament de la pensió de la Seguretat Social i eliminant les comissions en caixers.

El març vam contactar amb els nostres clients pensionistes per recordar-los que l'ingrés de la seva pensió es faria puntualment com cada mes i que podrien consultar-lo de forma remota per evitar desplaçaments a oficines. A més, si havien de treure efectiu a dèbit, des del 25 de març fins al 5 d'abril van poder fer-ho des del caixer més pròxim al seu domicili de qualsevol xarxa d'Espanya sense que BBVA els repercutís cap comissió.

El mes d'abril vam avançar l'ingrés de les pensions de la Seguretat Social al dia 21 i, tot i que la recomanació sanitària continuava sent no sortir de casa, fins al dia 30 del mes van poder treure efectiu a dèbit des del caixer més pròxim al seu domicili de qualsevol xarxa d'Espanya sense que BBVA els repercutís cap comissió.

El mes de maig també vam avançar als nostres clients, per tercer mes consecutiu, el pagament de les seves pensions de la Seguretat Social.

A més, el banc actualitza diàriament tota la informació sobre les oficines obertes de BBVA on poden anar, si volen, i els protocols de seguretat necessaris per fer-ho.

Per a BBVA, el més important és salvaguardar la salut dels seus clients i recorda que per poder comprar o fer pagaments tenen a la seva disposició canals remots, per la qual cosa no cal sortir de casa, llevat de casos d'extrema necessitat.  BBVA vol ser a prop dels seus clients més grans en moments difícils com l'actual. Aquest col·lectiu és el més vulnerable davant el coronavirus i BBVA li vol transmetre un missatge de tranquil·litat.

Per fer-ho, ha posat en marxa diverses accions de comunicació, que es faran per correu electrònic, l'app, SMS i trucades de telèfon per part dels gestors per contactar amb tots i cadascun dels clients i informar-los i ajudar-los sobre la disposició de la seva pensió. Les mesures de comunicació afectaran un milió i mig de clients pensionistes, per bé que la comunicació a través de l'app arribarà a més de 2,5 milions de clients. D'aquesta manera, i amb altres missatges en plataformes digitals, s'informarà també els familiars per tranquil·litzar i donar suport a les persones grans en aquestes gestions.

Evitar desplaçaments davant el Covid-19

En la seva comunicació, BBVA aconsellarà als clients que facin els seus pagaments prioritàriament amb targeta o per transferència si tenen llibreta. Si necessiten disposar d'efectiu, BBVA posarà a la seva disposició tota la informació sobre les oficines obertes més pròximes als seus domicilis, així com les precaucions de seguretat que hauran de tenir en compte, entre les quals hi ha la de respectar les distàncies de seguretat.

És probable que molta de la gent gran tingui el costum d'anar a l'oficina a treure efectiu, però les circumstàncies actuals han obligat a modificar molts dels costums davant la limitació de desplaçaments que imposa l'estat d'alarma. Disposar d'efectiu pot ser un d'aquests hàbits que, en aquests moments, BBVA aconsella ajornar, tant com sigui possible, per motius de seguretat.