Amb l'objectiu de complir els requisits de documentació fixats per a autònoms i pimes per l'Institut de Crèdit Oficial (d’ara endavant, ICO), tot seguit es detallen els documents necessaris per tramitar la Línia d'Avals Reial decret llei 8/2020, de 17 de març.
Documentació que s'ha d'aportar a BBVA:
- Comptes anuals de l'exercici 2019 (formulats o aprovats) per a pimes (si no es tenen, les de l'últim exercici tancat) i declaració de la renda 2019 per a autònoms (activitat econòmica).
- Model 390 de declaració anual d'IVA corresponent a l'exercici 2019.
- Informe d'auditoria de l'exercici 2019, si l'empresa hi està obligada.
- Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social (disponible telemàticament a www.agenciatributaria.es).
Documentació addicional per enviar a ICO des de BBVA:
- Verificació del Registre Públic Concursal acreditant que la part finançada no es troba, en el moment de la sol·licitud, en situació concursal (disponible telemàticament a https://www.publicidadconcursal.es/concursal-web/).
- Justificació de destí de l'empresa dels fons avalats (sous, salaris, proveïdors, obligacions tributàries, obligacions financeres, proveïdors, lloguers i altres necessitats de finançament, etc.). Aquest document es facilitarà per signar a BBVA.
- Autorització del client a l'ICO per poder sol·licitar CIRBE el pròxim 31/12/2020. Aquest document es facilitarà per signar a BBVA.
- Annex declaració ajudes subjectes al reglament de minimis. Aquest document es facilitarà per signar a BBVA.
En el cas d'empreses no pimes, d'operacions superiors a 1.500.000 € o quan no sigui aplicable el règim de minimis, s'haurà de presentar a ICO documentació addicional. Els gestors BBVA indicaran en cada cas quins documents addicionals s'hauran de presentar.