Certificat digital de la teva empresa: què és i per a què serveix?

Fa les gestions administratives del teu negoci de la forma més còmoda.
Les empreses, siguin del sector que siguin, necessiten estar en contacte amb els diferents òrgans de l'administració pública per fer tot tipus de gestions. Gràcies als avenços tecnològics que estem vivint en l'actual era digital, avui dia és possible portar-los a cap de forma telemàtica. Aquest nou sistema, molt més còmode per a les empreses, requereix un certificat digital d'empresa. Descobreix en què consisteix, com aconseguir-ho i els avantatges que pot aportar al teu negoci.
Top Alta En línia Empreses Top Alta En línia Empreses
Alta En línia Empreses
Estrena banc amb el Compte Negocis Benvinguda, sense comissions i alta 100% En línia.

Què és el certificat digital d'empresa?

Fins a fa uns anys, les empreses havien de fer totes les seves gestions administratives de manera presencial per poder acreditar la seva identitat. Els avenços tecnològics i l'auge d'Internet durant aquestes últimes dècades han fet possible la tramitació telemàtica d'aquest tipus de gestions, introduint nous mètodes molt més ràpids, àgils i senzills. 

En aquest sentit, el certificat digital d'empresa, també conegut com certificat de representant, és el document electrònic que permet identificar a les empreses en línia i que, per tant, els permet dur a terme diferents tràmits burocràtics de forma telemàtica. Aquest document virtual conté les dades identificatives del negoci, que han estat prèviament autenticats per l'organisme oficial responsable de l'emissió del certificat (la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) sense que això suposi cap cost per a l'empresa.

El certificat digital també està disponible per a persones físiques, però en l'àmbit empresarial els possibles destinataris són:

  • Representants de persones jurídiques que siguin administradors únics o solidaris.
  • Representants de persones jurídiques.
  • Representants d'entitats sense persones jurídiques.

Com aconseguir el certificat digital per a empreses

Per aconseguir el certificat digital, s'ha d'accedir al web de la FNMT amb algun dels següents navegadors: Firefox, Explorer o Chrome. La sol·licitud s'inicia fent clic en l'opció “Obtenir certificat digital” i especificant si el certificat està destinat a una persona física o jurídica. A continuació, apareix un menú desplegable en la part esquerra on cal seleccionar “obtenir certificat Programa” i “obtenir certificat”. 

En aquesta nova finestra, l'interessat ha d'introduir el seu NIF (número d'identificació fiscal) per enviar la seva sol·licitud. Una vegada fet això, el web genera el trucat codi de sol·licitud, a presentar imprès en l'oficina pertinent de l'Agència Tributària. L'objectiu d'aquest tràmit és que l'interessat acrediti la seva identitat, per la qual cosa és necessari que també porti amb ell el seu NIF.

Després d'haver-se personat per a la seva identificació, el sol·licitant pot baixar el certificat des del mateix navegador amb què va fer la sol·licitud del codi. Simplement ha de repetir els passos inicials fins a assolir l'opció d'“obtenir certificat Programa” i introduir el NIF juntament amb el seu codi de sol·licitud. Una vegada la petició hagi estat enviada, el certificat queda instal·lat en el disc dur de l'equip des del qual s'hagin tramitat les gestions. 

Per comprovar que la instal·lació s'ha realitzat correctament, es pot obrir el navegador, i seguir la següent ruta: Eines > Opcions d'Internet > Contingut > Certificats. En aquest últim apartat és on ha d'aparèixer el certificat que s'ha descarregat. Finalment, és recomanable exportar-ho per disposar d'una còpia de seguretat del mateix.

Quines operacions permeten dur a terme el certificat digital?

El certificat digital permet a les empreses dur a terme diferents operacions de forma totalment telemàtica. Aquests tràmits són els que es fan mitjançant les pàgines webs d'institucions públiques com la Seguretat Social, l'Agència Tributària o els Registres Mercantils. 

Algunes de les operacions més importants que es poden gestionar són les relacionades amb:

  • Impostos i taxes.
  • Duanes.
  • Censos, NIF i domicili fiscal.
  • Certificacions.
  • Recaptació.
  • Beneficis fiscals i autoritzacions.
  • Comprovacions fiscals i procediment sancionador.
  • Requeriments i comunicacions.
  • Recursos, reclamacions, uns altres procediments de revisió i suspensions.

Avantatges del certificat digital d'empresa

El certificat digital comporta múltiples beneficis per a les empreses, especialment en comparació amb el tradicional procés de gestió presencial. La primera és la rapidesa: el fet que els representants de l'empresa no hagin de fer cap desplaçament estalvia un temps considerable. Això suposa, al seu torn, una reducció dels costos derivats d'aquests i, també, del temps perdut durant les gestions.

Aquest document digital també aporta senzillesa a qualsevol procediment, ja que facilita la comunicació entre l'empresa i l'Administració. A més, el fet que l'operació burocràtica es faci de manera electrònica contribueix a què es redueixin els errors (se suprimeixen aquells derivats dels procediments manuals) i el consum de paper.

Finalment, cal destacar que l'empresa disposa d'una major flexibilitat horària per fer les seves gestions, atès que el sistema telemàtic està disponible les 24 hores durant els 365 dies de l'any.

Central Alta En línia Empreses Central Alta En línia Empreses
Vols estrenar banc per al teu negoci?
Fes-ho amb la nostra Alta En línia per a Empreses, sense comissions
Les gestions de les empreses s'han vist considerablement agilitades des de la implementació dels certificats electrònics. Però, abans d'això, cal donar-les d'alta. A BBVA comptem amb un nou sistema d'Alta En línia per a Empreses que permet fer el procés en uns quants minuts, en dur-se a terme en línia i sense paperassa. Només és necessari tenir a mà el DNI de l'administrador únic o solidari, les escriptures de constitució i poders i, finalment, instal·lar el certificat digital d'administrador únic i solidari (avalat i lliurat per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i un programa d'autofirma (amb què es garanteix la màxima seguretat en el procés). Visita bbva.es i informa't.
CTA Alta En línia Empreses CTA Alta En línia Empreses
3 - Alta En línia Empreses - També podria interessar-te 3 - Alta En línia Empreses - També podria interessar-te

També et podria interessar

  • T'expliquem com pots obrir un compte per a la teva empresa a BBVA gràcies al nou servei d'Alta En línia.
  • Descobreix els avantatges de contractar un compte per al teu negoci sense necessitat d'haver d'acudir a la teva oficina.
  • T'expliquem com pots obrir el compte bancari de la teva empresa a través d'Internet en pocs minuts i de manera senzilla.