Hedapen eta dibertsifikazio estrategiak enpresan

Enpresa-garapeneko aukera desberdinak erakutsiko dizkizugu

Enpresaren bizitza osoan zehar etengabeko garapen prozesu bat ematen da zeinaren helburua merkatuan sortzen diren aukerak baliatzea den mozkin handiagoak lortzeko. Artikulu honetan xehatuko ditugu existitzen diren garapen aukera edo estrategia desberdinak.

Enpresa-garapenak enpresaren jardueren handitzea eskatzen du. Prozesu hori egin daiteke produktu mota eta jarduera nagusia aldatu gabe, ekoizpen prozesuak hobetzen saiatuz eta salmentak handiagotuz (hedapena) edo jardueren eremua handituz (dibertsifikazioa).

Goiko bannerra Negocios online mailegua Goiko bannerra Negocios online mailegua
Negozioetarako BBVA online mailegua
Arrunta eta berehalakoa den kontratazioa, dokumentazio ekonomikorik ez duena.

Hedapen estrategiak

Hedapena enpresa-garapen modu bat da enpresaren uneko jardueran esfortzua indatzean oinarritzen dena. Uneko merkatuaren mantentzearen edo ez, eta eskainitako produktuen hobetzearen arabera hurrengo hiru hedapen estrategia bereiz daitezke:

1. Merkatuan sartzea: salmenten gehitzean oinarritzen da marketing teknikak erabiliz bezero berriak bilatzeko.

2. Merkatuaren garapena: kasu honetan produktu horrentzat merkatu berriak bilatzean datza, baita beste herrialde batzuetan ere (enpresa multinazionalak).

3. Produktuen garapena: enpresa batzuk bere produktu tradizionalak hobetzea erabakitzen dute, horiek garatuz; esaterako, erreminta fabrikatzaile batek langileen eskuaren formara moldatzen diren kirten bereziak diseinatu ditzake, horren maneiua erosoagoa egiteko.

Dibertsifikazio estrategiak

Hedapen estrategiak bat datoz produktuen mantzean eta enpresaren jarduera nagusian. Hala ere, beste aukera bat dago: esaterako, bulegoko materialaren banaketan lan egiten duen enpresa batek, bere jarduera eremua handitu lezake altzarien banaketara, bai enpresentzat zein partikularrentzat. Kasu horretan, aipatutako enpresa bere jarduera dibertsifikatzen ariko litzateke.

Bere jardueraren dibertsifikazioaren bitartez, enpresak merkatu berrietan sartzen dira, dagokion jarduera eremu desberdinetan produktu berriak eskainiz.

Dibertsifikazioari esker, enpresek erabat aprobetxatzen dituzte bere ekoizpen bitartekoak: esaterako, bulegoko materialaren banatzaileak bere biltegia eta langileak erabil ditzake altzarien banaketarako, azken finean ez baitira horren jarduera desberdinak. Gainera, produktu horiek eskain diezazkieke uneko bezeroei, enpresak direla baliatuz eta bulegoko materiala behar duten moduan, haien altzariak berritzeko beharra izan dezakete.

Erdiko bannerra Negocios online mailegua Erdiko bannerra Negocios online mailegua
Finantzatu zure inbertsioak
Ezagutu negozioetarako online mailegua.

Adibide horretan, enpresa dibertsifikatu egin da burutzen zuen jardueraren antzekoa den jarduera batera (dibertsifikazio homogeneoa). Badaude dibertsifikazio kasuak non enpresak bere jarduera nagusiarekin zerikusirik ez duten sektoreetan sartzen diren (dibertsifikazio heterogeneoa). Adibidez, bere bezeroei autoentzako aseguruak eskaintzen dizkien hipermerkatua.

Dibertsifikazio modalitate oso erabilia integrazio bertikala deiturikoa da, enpresa batek ekoizpen kateko prozesu guztiak egiten dituenean gertatzen dena, lehengaia lortzetik, bezeroei produktuak banatzen zaizkien arte.

CTA Negocios online mailegua CTA Negocios online mailegua
Enpresak - Honek ere interesa zaitzake Enpresak - Honek ere interesa zaitzake

Honek ere interesatu zaitzake

  • Enpresa bat bere tamainaren arabera sailkatzeko irizpideak zeintzuk diren azaltzen dizugu.
  • Azalduko dizugu nola laguntzen duten langile bakoitzak ordaindu behar dituen zergak ezartzen haien diru-sarreren arabera
  • Aldi baterako elkarketa estrategiko honi buruz jakin behar dituzun xehetasun guztiak azalduko dizkizugu.