Les estratègies d'expansió i diversificació en l'empresa

T'ensenyem diferents opcions de desenvolupament empresarial

Durant tota la vida de l'empresa hi té lloc un procés continu de desenvolupament que té com a objectiu aprofitar les oportunitats de negoci que sorgeixen en el mercat per obtenir més beneficis. En aquest article detallarem les diverses possibilitats de desenvolupament o estratègies que hi ha.

El desenvolupament empresarial implica l'ampliació de les activitats de l'empresa. Aquest procés pot tenir lloc sense modificar el tipus de productes ni l'activitat principal, intentant millorar els processos productius i augmentar les vendes (expansió) o bé ampliant el camp d'activitats (diversificació).

Bàner superior Préstec Online Negocis Bàner superior Préstec Online Negocis
Préstec Online Negocis BBVA
Contractació senzilla i immediata, sense documentació econòmica.

Estratègies d'expansió

L'expansió és una forma de desenvolupament empresarial que es basa en intensificar l'esforç en l'activitat actual de l'empresa. En funció del manteniment o no del mercat actual i la millora dels productes oferts, es pot distingir entre les estratègies d'expansió següents:

1. Penetració en el mercat: es basa en l'augment de les vendes utilitzant tècniques de màrqueting per cercar nous clients.

2. Desenvolupament de mercat: en aquest cas es tracta de cercar nous mercats per al nostre producte, fins i tot en altres països (empreses multinacionals).

3. Desenvolupament de productes: hi ha empreses que decideixen millorar els seus productes tradicionals, fent que evolucionin, com pot fer un fabricant d'eines que dissenyi mànecs especials que s'adaptin a la forma de la mà dels treballadors, per fer-ne més còmode el maneig.

Estratègies de diversificació

Les estratègies d'expansió tenen en comú el manteniment dels productes i l'activitat principal de l'empresa. Tanmateix, hi ha una altra possibilitat: per exemple, una empresa que es dediqui a la distribució de material d'oficina podria ampliar el seu camp d'activitats a la distribució de mobiliari, tant per a empreses com per a particulars. En aquest cas, aquesta empresa estaria diversificant la seva activitat.

A través de la diversificació de les seves activitats, les empreses s'introdueixen en nous mercats i ofereixen nous productes corresponents a camps d'actuació diferents.

Gràcies a la diversificació, les empreses aprofiten plenament els seus recursos productius: per exemple, el distribuïdor de material d'oficina pot utilitzar el seu magatzem i el seu personal per a la distribució de mobles, ja que al cap i a la fi són no són activitats tan diferents. A més, pot oferir aquests productes als seus clients actuals, aprofitant que són empreses, i de la mateixa manera que necessiten material d'oficina poden necessitar renovar el seu mobiliari.

Bàner central Préstec Online Negocis Bàner central Préstec Online Negocis
Finança les teves inversions
Coneix el préstec Online per a negocis.

En aquest exemple, l'empresa s'ha diversificat cap a una activitat afí a la que feia (diversificació homogènia). També hi ha casos de diversificació en què les empreses s'introdueixen en sectors que no tenen res a veure amb la seva activitat principal (diversificació heterogènia). Per exemple, un hipermercat que ofereixi als seus clients assegurances d'automòbils.

Una modalitat de diversificació molt utilitzada és la denominada integració vertical, que es dona quan una empresa fa tots els processos de la cadena productiva, des de l'obtenció de la matèria primera fins a la distribució dels productes als clients.

CTA Préstec Online Negocis CTA Préstec Online Negocis
Empreses - També et podria interessar Empreses - També et podria interessar

També et podria interessar

  • T'expliquem quins són els criteris per classificar a una empresa en funció de la mida que tingui.
  • T'expliquem com ajuden a establir els impostos que ha de pagar cada treballador en funció dels seus ingressos
  • T'expliquem tots els detalls que necessites saber sobre aquesta associació estratègica temporal.