Claves para lidar con ese compañeiro de traballo que che fai o día a día difícil

Se aínda non che tocou lidar con el, ponte en garda porque a todos, antes ou despois, nos chega a hora. E é que, por desgraza, é moi común ter un compañeiro de traballo que nos fai a vida máis difícil. Tanto que pode facer que che custe ir traballar todas as mañás.

Se te estás agora mesmo enfrontando a esta situación ou temes que che poida chegar en calquera momento, apunta as seguintes claves para encarar este problema da mellor maneira posible e saír vitorioso.

"Temos que falar"

Dá igual o motivo polo que ese compañeiro de traballo resulte insoportable: se che tocou en graza un colega así, debes falar con el. “O único modo de abordar correctamente este tipo de situacións e solucionalo é facer ver ao implicado cal é o efecto do seu comportamento”, explica Alberto Gavilán, director de Recursos Humanos de Adecco Staffing. Deixalo pasar só conseguirá que empeore.

Es tóxico e telo que saber

Si. Somos conscientes de que non é fácil dicirlle a alguén as súas cousas negativas, polo tanto, o responsable de Adecco dános unha pauta dos tres pasos que debemos seguir para falar co noso compañeiro:

  • Comunicar con claridade e dar feedback sincero á persoa implicada.
  • Fixar un plan con medidas concretas e compromisos por ambas as partes.
  • Marcar un prazo máximo para que se produzan os cambios.

Segundo Alberto Gavilán, o máis importante é “o proceso de comunicación coa persoa tóxica para comunicarlle que o é”. Para iso, hai que ser claro, esquecer as opinións propias e demostrar con feitos a argumentación.

Sempre hai unha autoridade superior

Aínda que che poida parecer que es un acusón, Gavilán aconsella tratar estes temas cos xefes. “Deles debe partir calquera iniciativa na solución do conflito e son quen deben comunicar, establecer os plans e supervisar que se producen os cambios desexados”.

Como evitar ser a nena do exorcista

Se algunha vez te tiveches que enfrontar cun compañeiro así (aínda que sexa de clase), o que hai que evitar sempre é que che afecte de forma persoal e profesional. Para logralo, é vital abordar a tempo o problema. “Calquera outra receita como illar ou evitar a comunicación só cronificará e acentuará o problema facendo que se volva cada vez máis difícil de solucionar”, sentencia Alberto Gavilán.

Pobre de ti

Imaxina agora que entra un compañeiro novo ao que lle tocou traballar directamente con este colega de traballo que a ti che parece insoportable. Pode que che entren ganas de advertilo, pero talvez é mellor que quites esa idea da cabeza.

Por que, se o teu son boas intencións? Pois porque, tal e como explica Gavilán, “ese tipo de condutas coas novas incorporacións son prexudiciais por dous motivos: dá unha imaxe moi negativa á persoa que se incorpora e aumenta o illamento e a sensación do ‘todos contra min’ da persoa implicada”, o que dificulta e pecha portas a unha solución.

Serei eu, señor?

Cando tes un problema con todos, talvez a culpa non é do resto, senón túa. Ou pode que os teus chistes só che fagan graza a ti. Ou que chasques os dedos e iso poña nerviosa a xente.

Como debes actuar se estás no outro lado? Talvez deberías autoanalizarte para saber que puntos poden molestar aos teus compañeiros.