Que seguro necesita un ciclomotor?

Como vehículo, está obrigado a ter un seguro que cubra a responsabilidade civil en caso de danos a terceiros
Un ciclomotor é un vehículo de dúas rodas que, aínda que á primeira vista se poida confundir cunha moto, garda con esta grandes diferenzas. Trátase dun medio de transporte cun motor cuxa cilindrada máxima é de 50 centímetros cúbicos, que lle permite alcanzar unha velocidade máxima limitada por lei de 45 quilómetros por hora. Aínda que con estas características parece complicado ter un accidente, sobre todo polo limitada que está a súa velocidade, un ciclomotor non deixa de ser un vehículo con motor que pode circular por cidade e estradas convencionais. Estas dúas características obrigan os seus condutores a teren o ciclomotor asegurado
Báner superior Seguros BBVA Báner superior Seguros BBVA
Descubre os Seguros BBVA
O que máis valoras merece a mellor protección.

Un dos grandes perigos dos ciclomotores encóntrase na idade mínima que se permite para conducilos: a lei establece que a partir dos 15 anos xa se pode obter un carné AM para conducilos.

Ao tratarse dunha idade tan temperá, as estatísticas de mortalidade como consecuencia dun accidente de ciclomotor son alarmantes. As cifras oficiais da DXT sinalan que un de cada dous falecidos nestes accidentes ten entre 15 e 17 anos. Estes datos poñen de manifesto que un ciclomotor ten riscos que comportan, por un lado, a necesidade de precaución e responsabilidade por parte do seu condutor e, por outro lado, a obrigatoriedade de ter o vehículo asegurado pola alta probabilidade de causar danos a terceiros.

A pesar dos seus perigos, un ciclomotor pode ser un medio de transporte moi útil en cidade ou núcleos residenciais algo apartados do centro urbano e con mala conexión por transporte público. Polo tanto, hai que velo como o que é, un vehículo que require responsabilidade e unha condución con cabeza, igual que as motos e os coches.

Ao tratarse de vehículos con menos cilindrada e unha velocidade máxima moito máis reducida, o capítulo 2 da Lei sobre responsabilidade civil e seguro na circulación de vehículos a motor establece que todo condutor de ciclomotor está obrigado a contratar un seguro de responsabilidade civil cuxa póliza garanta a cobertura dos danos que se poidan ocasionar a terceiros.

Dentro da garantía obrigatoria, estes seguros adoitan proporcionar dúas coberturas básicas que, aínda que as súas condicións ou algunha das súas características poden variar dunha aseguradora a outra, de maneira xeral coinciden en dous aspectos:

  • Responsabilidade civil: é a cobertura básica e mínima esixida por lei. Consiste na responsabilidade que adquires como propietario e condutor do ciclomotor fronte a estragos e danos causados a terceiros como consecuencia dun accidente onde ti es o responsable. É o caso de se, por exemplo, mentres conduces o teu ciclomotor danas algún obxecto de mobiliario público como un banco ou un farol, rozas un vehículo alleo ocasionando estragos na chapa ou na pintura, ou ben alguén resulta ferido como consecuencia da túa condución. Estes tres casos son exemplos de danos a terceiros, xa sexan públicos ou privados, que a póliza do teu seguro de responsabilidade civil do teu ciclomotor debe cubrir economicamente.
  • Defensa xurídica e reclamación de danos: consiste na garantía de cubrir total ou parcialmente os gastos de asistencia xurídica do condutor en caso de accidente.

Ao se tratar da póliza máis básica, cando contratamos un seguro de responsabilidade civil para o ciclomotor hai que ter en conta que non estaremos cubertos en caso de roubo, sinistro total, danos propios por accidente, nin tampouco se necesitamos un vehículo de substitución.

Báner central Seguros BBVA Báner central Seguros BBVA
Coñece os nosos seguros
E elixe o que mellor se adapte ás túas necesidades.

Coberturas adicionais dun seguro de ciclomotor

Pódense encontrar algunhas pólizas que tamén cubran estoutros aspectos:

  • Asistencia en viaxe: se o ciclomotor sofre algunha avaría na estrada. Lembremos que estas viaxes se limitan a vías urbanas e estradas convencionais, xa que os ciclomotores teñen prohibido circular por autoestradas e autovías.
  • Seguro de accidentes do condutor: nun seguro de ciclomotor esta cobertura é excepcionalmente rara polo elevado custo económico, xa que a probabilidade de falecemento en moto é sete veces superior á do coche. Pero en caso de encontrala, consiste en cubrir o condutor en caso de falecemento, incapacidade permanente e gastos médicos derivados dun accidente.

Que ocorre se ningunha aseguradora autoriza a póliza?

A pesar de que conseguir un seguro de ciclomotor sendo menor de idade pode ser unha tarefa complicada, é necesario dedicarlle tempo ata logralo, xa que non ter a correspondente póliza está penado pola lei. As consecuencias de non ter o correspondente seguro son o precinto e retención do vehículo ata que se contrate, ademais dunha sanción económica entre os 301 € e os 3.005 € en función da duración da falta de seguro ou de se se trata dunha multa por reiteración do delito.

Como non se trata dun caso illado, o ente público previu unha alternativa: acudir ao Consorcio de Compensación de Seguros. Trátase dunha entidade pública que asegura aqueles que non son admitidos por ningunha entidade aseguradora privada. Para conseguir esta póliza hai que acreditar que te rexeitaron previamente polo menos dúas entidades.

CTA Seguros BBVA CTA Seguros BBVA
Seguros - Tamén podería interesarche Seguros - Tamén podería interesarche

Tamén che podería interesar

  • Contámosche as características dun seguro de renda vitalicia e explicámosche cales son as súas vantaxes.
  • Dada a obriga de reparar os danos causados a outros, pode precisarse un seguro de responsabilidade civil.
  • Explicámosche o seu funcionamento, as súas claves e como podes identificar cal se axusta ás túas necesidades.
Seguros - Ferramentas Seguros - Ferramentas

Ferramentas de seguros

  • Fai o teu propio exemplo cos teus actuais seguros e descubre canto poderás aforrar se decides incluílos no Plan EstarSeguro BBVA.