Autoan umeen segurtasuna hobetzea

Zer euste sistema dauden eta Legeak zer motatako babes aulki ezartzen dituen azalduko dizugu

DGTren azken datuen arabera, haurrak lotzeko sistemaren erabilerak automobilean heriotza arriskua % 75 murrizten du eta % 90 lesio arriskua. Automobileko segurtasun-aulkiak sailkatu egiten dira haurraren pisuaren edo altueraren arabera.

1. Auto berria? ISOFIX sistemarekin

Seme-alaba bat jaiotzen denean, familia batzuk autoz aldatzea pentsatzen dute, batez ere maletategi handiagoa izateko zeinean sartuko diren haur-kotxea eta haurtxoarekin bidaiatzen denean behar diren osagarriak.

Egun, automobileko segurtasun-aulkiak lortzea gomendatzen da Isofix izeneko segurtasun sistemarekin ibilgailuan dauden ainguratze batzuen bidez.

Auto berri guztietan mota horretako ainguratzeak gehitzen dira, gutxienez, bi aulkirentzat. Egiatan, DGTk esaten du bere webean "izaera orokorrarekin, egun saldutako auto berriek bi beheko Isofix ainguratzerekin eta goiko Isofix ainguratze batekin hornitutako bi aulki izan behar dituela gutxienez.

Baina bigarren eskuko autoa erosten baduzu, garrantzitsua da egiaztatzea baduela haurtxoaren aulkia instalatzeko sistema hori, izan ere, denborarekin, segurtasun-uhal bidez lotzen diren autoko aulkiak ez dira erabiliko, nahiz eta oraindik legeak baimentzen dituen.

Gainera, garrantzitsua da egiaztatzea ibilgailuak badituen babes-sistema onak aurreko edo alboko talken aurrean.

Hurrengoan datza Isofix sistema:

  • Bi ainguratze autoaren bizkarraren eta eserlekuaren artean kokatuak, zeinak haurtxoaren aulkira lotzen diren bere oinarriaren atzeko aldetik.
  • Eta hirugarren ainguratze puntua; bere helburua izango da aulkia ez biratzea talken kasuan eta aurrerantz ez gaintzea haurtxoaren berezko pisuaren ondorioz. Puntu hori bi modutan egon daiteke autoan:
    • Topa Tether: aulkiaren atzealdea autoaren eserlekuaren bizkarraldean finkatzen du, edo ibilgailuko maletategian.
    • Laguntza-hanka: aulkiaren oinarria autoaren zorura lotzen duen mekanismo bat da.

Aulkia autora ainguratzean Isofixarekin, saihestu egingo da segurtasun-uhalarekin lotutako aulkia gaizki jarrita egotea (eta eraginkorra ez izatea istripu-kasuan).

2. Derrigorrezko haurrak lotzeko sistemak

Legeak ezartzen du 135 zentimetroko altuerara arte, homologatutako babes-sistemarekin eta bere ezaugarrietara egokituta bidaiatuko behar duela haurrak.

Gaur egun, Espanian, elkarrekin bizi dira bi araudi:

  • EC R44, bost taldetan sailkatzen ditu aulkiak: 0, 0+, 1, 2 eta 3. 0+ eta 1 eta baita 2 taldeak konbinatzen dituzten aulkiak daude.
  • ECE R129 I-Size, 2013an sartu zen indarrean eta altueraren arabera sailkatzen ditu aulkiak. I-Size aulkiek gainditu egin behar dute alboko talka osagarriaren proba.

Aulki jakin bat homologatzeko erabili den araudia adierazita dago bere homologazio-etiketan.

I-Size aulkietan fabrikatzaileak adierazi egiten du aulkiarentzatko garaiera-tartea.

Bi arauen elkarbizitza epealdia amaitzean i-Size motako aulkiak bakarrik eskuratu ahal izango dira, Isofixen erabilera sustatuz.

0 eta 0+ taldea 13 kg arte

  • Aulki bihurgarriak (adin desberdinetako haurrek erabil ditzaten diseinatuak) edo kapazuak dira.
  • Kapazua martxaren perpendikular kokatu behar da, bi plaza hartuz eta hiru puntuko uhalak lotuta geratzen delarik.
  • Aulkiak martxaren norabidearen aurka erabili behar dira beti, haurtxoaren buru, lepo eta bizkarrezurraren babesa handitzeko.
  • Aulkiek bost puntuko arnes bat izan behar dute haurtxoari eusteko. Erdiko itxiturak haurraren toraxaren erdian egon behar du, inoiz ere ez abdomenean edo lepoan.
  • Haurrak adierazi den pisua gainditu duenean (13 kg) edo haren burua aulkiaren bizkarraldetik irtenda geratzen denean, aulkiz aldatu behar da, eta beraz, baita taldez ere.

I-Size 40 – 87 cm

Isofix lotura-sistemaren bitartez ainguratzen dira aulkiak eserlekura 40 eta 85 cm-ko altuerako haurtxoen kasuan. Haurtxoa eusteko arnesak dituzte eta martxaren norabidearen aurka jarri behar dira beti.

1. taldea (9 eta 18 kg artean gutxi gorabehera)

  • 0. taldeko aulkiak baino pixka bat altuagoak dira.
  • Eusteko arnesa haurraren gorputzera itsatsita geratu behar da erabat.
  • Garrantzitsua da ziurtatzea aulkiaren egiturak ez diola besoak kanpotik ateratzeko aukerarik ematen haurrari, ez dezan nahi gabe finkagailurik askatu.

I-Size 105 cm-ra arte

Haurtxoak eramatekoa arnesekin eta Isofix ainguratzeekin lotuta haurra martxaren norabidearen aurka ahalik eta denbora gehiena eramateko, bere segurtasuna hobetuz.

2. taldea (25 kg arte) eta 3. taldea (36 kg arte) /I-Size 105 eta 135 cm artean

  • 2017ko uztailetik, 125 cm baino gutxiagoko altuera duten haurrek bizkarra duten jasotzeko tresna erabili behar dute.
  • Haurra jaso behar dute, uhala haren gorputzera egokitu arte. Banda diagonala lepauztai eta sorbalda gainetik pasatu behar da, baina lepoa ukitu gabe. Zerrenda horizontala, aldaka eta izterretatik ahal bezain gertu jarri behar da, inoiz ere ez abdomenaren gainean.
  • I-size aulkiak Isofix ainguratzearekin lotzen dira.

135 zentimetrotik aurrera

  • Legalki, 1,35 metrotik aurrera haurrak autoaren uhaletik lotutako altxarik gabe bidaia dezake baina gomendagarria da erabiltzea haurrak lotzeko sistema. homologatua 1,50 metrora arte.

3. Haurrak aurrean beste aukerarik ez badago

Orain dela gutxira arte, 12 urtetik beherakoak aurreko eserlekuan joan zitezkeen, lotzeko sistema batekin 135 cm baino baxuagoak baziren eta bakarrik uhalarekin 135 cm baino altuagoak baziren.

Orain, aurrean joan dezakete bakarrik atzeko eserlekuak beste adin txikiko batzuk okupatzen dituztelako, ez badaude atzeko eserlekuak ibilgailuan edo ezin badira ezarri lotzeko sistemak eserleku guztietan, autoa txikia delako eta ez direlako sartzen aulkiak.

Taxietan haurrek atzeko eserlekuetan bidaia dezakete lotzeko sistemarik gabe hiri barruan. Errepidean, guraso edo une horretan adin txikikoarekin batera doan heldua da segurtasunaren erantzulea. Aulkidun taxia eskatzea komeni da, edo guk eraman behar genuke haurra babesteko.

Gainera, garrantzitsua da hurrengoa jakitea:

  • Atzeko plazak seguruenak dira haurrak eramateko.
  • Haurtxoak aurreko plazan bidaiatzen badu, deskonektatu egin behar da airbaga.
  • Martxaren norabidean jarritako lotzeko sistema batekin (II. eta III. taldeak) bidaiatzen badu haurrak ez da beharrezkoa airbaga deskonektatzea.
Egun, haurrak lotzeko sistemak sailkatzeko bi modu elkarrekin bizi dira, pisua eta altuerarengatik, baina denborarekin altuera bidezko sailkapena geratuko da soilik, hau da, I-Size sistema

4. BBVAren Online Autoaren mailegua

Auto berriaren erosketak suposatzen duen diru-ordainketa ezin da egin beti kolpetik. Laguntzeko, Internet bidez azkar eta erraz eska dezakezun Online Auto Mailegua eskaintzen dizu BBVAk.