Zer aseguru behar du ziklomotor batek?

Ibilgailu gisa, hirugarrenei egindako kalteetarako erantzukizun zibila estaliko duen aseguru bat izatera behartuta dago
Ziklomotorra bi gurpileko ibilgailua da eta lehen begiratuan moto batekin nahas daitekeen arren, desberdintasun handiak ditu. Garraiobide motorduna da eta horren gehienezko zilindrada 50 zentimetro kubikokoa da, eta horrek legez 45 kilometro orduko gehienezko abiadura mugatura iristea ahalbidetzen dio. Nahiz eta ezaugarri horiekin zaila dirudien istripu bat izatea, abiadura horren mugatuta izanda, batez ere, ziklomotor batek motordun ibilgailu bat izaten jarraitzen du eta hirian eta errepide konbentzionaletan zehar ibil daiteke. Ezaugarri horiek biak behartu egiten dituzte horien gidariak ziklomotorra aseguratuta izatera
Banner nagusi Seguru BBVA Banner nagusi Seguru BBVA
Ezagutu BBVA aseguruak
Gehien baloratzen duzunak babesik hoberena merezi du.

Ziklomotorren arrisku handienetako bat horiek gidatzeko gutxieneko adina da: legeak zehazten du 15 urtetik aurrera AM txartela lor daitekela horiek gidatzeko.

Horren adin goiztiarra izatean, ziklomotor-istripuen ondoriozko heriotza-tasaren estatistikak kezkagarriak dira. DGTren zifra ofizialek adierazten dute istripu horietan hildako bi pertsonatatik batek 15 eta 17 urte arte dituela. Datu horiek agerian jartzen dute ziklomotorrek arriskuak dituztela eta , alde batetik, gidariaren arreta eta arduraren beharra eta bestetik ibilgailua derrigorrez aseguratuta izatea eskatzen dute, hirugarrenei kalteak sortzeko probabilitate handia baita.

Arriskuak izan arren, ziklomotorra garraiobide oso erabilgarria izan daiteke hirian edo hirigunetik pixka bat urrun eta garraio publikoarekin lotura txarrak dituzten bizitegi-guneetan. Hortaz, behar bezala ikusi behar da, ardura eskatzen duen ibilgailua eta arretaz gidatu beharrekoa, moto eta autoak bezala.

Zilindrada txikiagoa eta gehienezko abiadura askoz ere txikiagoa izatean, Erantzukizun zibil eta motordun ibilgailuen zirkulazio aseguruaren Legeko 2. kapituluak ezartzen du ziklomotor ororen gidaria behartuta dagoela hirugarrenei egin liezazkiekeen kalteen estaldura bermatuko duen erantzukizun zibileko asegurua kontratatzera.

Derrigorrezko bermearen barruan, aseguru horiek oinarrizko bi estaldura eman ohi dituzte, zeinak aseguratzaile batetik bestera horien baldintza edo horietako ezaugarriren bat alda daitekeen arren, oro har, bi alderditan bat datoz:

  • Erantzunkizun zibila: legeak agintzen duen oinarrizko eta gutxieneko estaldura da. Ziklomotorraren jabe eta gidari gisa hartutako erantzukizunean oinarritzen da, erantzule zaren istripu baten ondorioz hirugarren bati sortutako kalteen aurrean. Adibidez, zure ziklomotorra gidatzen ari zaren bitartean, esaterako, higigarri publikoaren objekturen bat kaltetzen baduzu, banku edo kale-argi bat, edo zurea ez den ibilgailu bat urratzen baduzu kalteak eraginez txapa edo pinturan, edo zure gidatzearen ondorioz zaurituren bat egongo balitz. Hiru kasu horiek hirugarrenei egindako kalteen adibide dira, izan publiko zein pribatuak, eta horietan zure ziklomotorraren erantzukizun zibileko aseguruaren polizak ekonomikoki estali behar ditu.
  • Defentsa juridikoa eta kalteen erreklamazioa: istripuen kasuan gidariaren laguntza juridikoaren gastuak osotasunean edo partzialki estaltzeko bermean datza.

Poliza oinarrizkoena izatean, ziklomotorrarentzat erantzukizun zibileko asegurua kontratatzen dugunean kontuan izan behar dugu ez garela estalita egongo lapurreta, erabateko hondamen edota istripua dela eta kalte propioen kasuetan, ez eta ordezkapen ibilgailu bat behar dugunean ere.

Banner zentral Seguru BBVA Banner zentral Seguru BBVA
Ezagutu gure aseguruak
Eta aukeratu zure beharretara hoberen egokitzen dena.

Ziklomotor-aseguruaren estaldura gehigarriak

Beste alderdi batzuk estal ditzaketen poliza batzuk ere aurki daitezke:

  • Bidaiako laguntza: ziklomotorrak matxuraren bat izango balu errepidean. Gogoratu behar dugu bidai horiek hiribide eta errepide konbentzionaletara mugatzen direla, izan ere ziklomotorrek debekatuta dute autobide eta autobiatatik ibiltzea.
  • Gidariaren istripu-asegurua: ziklomotor-aseguru batean, estaldura hori oso arraroa da duen kostu ekonomikoa dela eta; izan ere heriotza-probabilitatea motoan 7 aldiz handiagoa da kotxearekin alderatuta. Baina aurkituz gero, heriotza, ezintasun iraunkor eta istripu batetik eratorritako gastu medikoen kasuan gidaria estaltzean datza.

Zer gertatzen da aseguratzaile bakar batek ere ez badu poliza baimentzen?

Adin-txikikoa izanda ziklomotor-asegurua lortzea zaila izan daitekeen arren, beharrezkoa da denbora eskaintzea lortu arte, dagokion poliza ez izateak legeak zigortzen baitu. Dagokion asegurua ez izatearen ondorioak dira ibilgailuaren zigilua eta atxikipena kontratatu arte, gehi 301 eta 3.005 € arteko zigor ekonomikoa, aseguro gabeziaren iraupenaren arabera edo delituaren errepikatzeagatik baldin bada zigorra.

Ez denez kasu aislatu bat, erakunde publikoak alternatiba bat aurreikusi du: Aseguruen Konpentsazio Partzuergora bertaratzea. Erakunde publiko bat da eta erakunde aseguratzaile pribatuek onartu ez dituzten horiek aseguratzen ditu. Poliza hori lortzeko aurretik gutxienez bi erakundek ukatu zaituztela frogatu behar da.

ERREPIDE Seguru BBVA ERREPIDE Seguru BBVA
Seguru - Ere ahal izango luke interesarte Seguru - Ere ahal izango luke interesarte

Honek ere interesatu zaitzake

  • Biziarteko errenta aseguruaren ezaugarriak azalduko dizkizugu, baita haren abantailak ere.
  • Besteei eragindako kalteak konpontzeko betebeharra duzunez, baliteke erantzukizun zibileko asegurua beharrezkoa izatea.
  • Haren funtzionamendua eta gakoak azalduko dizkizugu, baita zure beharretara ongien egokitzen dena identifikatzeko modua ere.
Seguru - Tresna Seguru - Tresna

Tresna de seguru

  • Atera zeure adibidea egun dituzun aseguruekin eta jakin ezazu zenbat aurrez dezakezun BBVA EstarSeguro planean sartzea erabakitzen baduzu.