Enpresako estrategia lehiakorraren garrantzia

Horrela, lehiatzeko posizio hobea lor daiteke, lehiakideekin alderatuz gero

Negozio-estrategien multzo generikoaren barruan estrategia lehiakorrak aurki ditzakegu, eta horien helburua da enpresak bere lehia-posizioa hobetu ahal izatea sektoreko enpresekiko. Hori modu desberdinetan lor daiteke, baina estrategia lehiakorraren funtsezko helburua abantaila lehiakorra lortzea da, hau da, ezaugarri edo nolakotasun bat definitzea eta horrela enpresak lehiakideak gainditzea generikoki eta modu jarraituan.

Hortaz, enpresak beste enpresa lehiakideekiko posizio altuagoa lortzeko eta indartzeko garatu behar dituen barne-ezaugarrien multzo gisa defini dezakegu estrategia lehiakorra.

Goiko bannerra Negocios kontua Goiko bannerra Negocios kontua
Negozioak kontua
Zure negoziorako kontua, mantentze komisiorik gabe.

Balorea duen sorkuntza

Enpresaren posizio lehiakorraren hobetzean oihartzuna izan dezakeen elementua balorearen sorkuntza da, hau da, estrategia lehiakorrarekin arrakasta lortzeko elementu gako gisa funtziona dezakeen balio erantsiaren sorkuntza.

Balorearen sorkuntza estrategia mota horietan arrakasta lortu ahal izateko motorrik garrantzitsuenetako bat da, izan ere, lehia handia eta marjin komertzial murriztuak dituzten merkatuetan, prezio baxuen estrategiek ez dute eragin handiegirik. Kasu horietan, balorearen sorkuntzat oso aukera onargarria da.

Askotan, balorea sortzeak berarekin dakar lehiakortasunari dagokionez asko ustiatutako produktu tradizional bati oso berritzailea den ezaugarri bat gehitzea, zeinak ahalbidetu egiten dion bereiztea eta abantaila lehiakor berezi bat lortzea, betiere faktore zaila denean lehiak imitatu ahal izateko.

Michael E. Porter ikertzailearen arabera, balore-katea enpresa-jardueraren analisirako modua da, zeinaren bitartez enpresa batek bere jarduera globala bereizi egiten duen zati desberdinetan, balorea sortzen duten ekintzetan abantaila lehiakorreko iturriak identifikatzeko. Analisi horren bitartez zehaztu egiten da enpresa baten produktuei eta zerbitzuei balorea gehitzen dieten funtzioen multzoa eta saiatzen da, horietako funtzio bakoitzean, posible den errentagarritasun handiena lortzen, beharrezkoa ez den guztia murriztuz. Horrela, enpresak hori lortzen badu, bere balore-kateko jarduerak garatzea eta integratzea lortzen du kostu txikiagoarekin eta bere lehiakidetik hobeto bereiztuta.
Erdiko bannerra Negocios kontua Erdiko bannerra Negocios kontua
BBVA Autonomo eta Enpresa txiki eta ertainentzat
Haien jarduera profesionalerako kontua behar duten autonomoei eta enpresa txiki eta ertainei zuzendutako kontua.

Estrategia lehiakor motak

Behin estrategia lehiakorren marko teorikoa ulertu ostean, definitu egingo ditugu zeintzuk diren enpresa batek ezar ditzakeen negozio-estrategia desberdinak abantaila lehiakorra lortzeko. Alor horretako ekarpen teoriko aipagarrienetako bat Porterrek egindako sailkapena izan da, hiru estrategia lehiakor desberdintzen dituena:

  • Desberdintze-estrategia. Produktua lehiakideetatik nabarmen desberdintzea du helburu, edota bakarra denaren pertzepzioa izatea. Bezeroa produktuarengatik gehiago ordain dezake, izan ere, enpresak monopolio gisa jokatzen du, prezioarekiko sentikortasun gutxiago izanez eta fidelagoa izanez.
  • Kostuetako liderraren estrategia. Ahalik eta kostu baxuenak sortzean oinarritzen da, modu horretan, produktua lehiakideak baino prezio baxuagoan eskaini ahal izateko, ekoizpen eskalan edo eskala eragilean abantaila baten bitartez. Batzuetan, enpresa eskaera handiko merkatu batean baldin badago, prezioa manten dezake eta horrela marjin komertzial altuagoaz etekina atera dezake.
  • Ikuspegi-estrategia. Segmentazio altuko gisa ere izendatzen da eta merkatuko segmentu batean fokuratzean oinarritzen da, desberdintzea eta kostuetako lidergoa aplikatuz. Modu horretan, estrategia lehiakor egokiena aplikatzen zaio merkatuko segmentu bakoitzari. Kostuetako lidergoa aplikatzen bada, marjin komertzial garrantzitsuak lor ditzakete kostu baxuekin ekoizteagatik. Desberdintzea hartzen bada, ordea, balio erantsi garrantzitsua eskainiz, prezio altuagoak justifika daitezke lehiakideekin alderatuz, hots, segmentatutako desberdintze gisa ezagutzen dena.

Oro har, abantaila lehiakor bat izatean oinarritzen den estrategia oro saiatuko da lehiakideak hori hartu edo imitatzea saihestuko duen faktore bat izaten. Horrek esan nahi izan dezake enpresak produktuaren segmentazio on bat egiten badu, nahikoa erakargarria den balio erantsia sortu ahal izango duela lehiakideei aurre egin ahal izateko, bereziki bere neurri edo gaitasunari dagokionez, merkatuko lider izan ezin duen enpresa bat baldin bada.

CTA Negocios kontua CTA Negocios kontua
Enpresak - Honek ere interesa zaitzake Enpresak - Honek ere interesa zaitzake

Honek ere interesatu zaitzake

  • Enpresa bat bere tamainaren arabera sailkatzeko irizpideak zeintzuk diren azaltzen dizugu.
  • Azalduko dizugu nola laguntzen duten langile bakoitzak ordaindu behar dituen zergak ezartzen haien diru-sarreren arabera
  • Aldi baterako elkarketa estrategiko honi buruz jakin behar dituzun xehetasun guztiak azalduko dizkizugu.