> 
 > 
Seguretat PSD2

PSD2, una aposta per la seguretat

Amb aquesta nova directiva, els pagaments en línia seran més assegurances

L'arribada de la nova directiva PSD2 augura grans millores en el pagament en línia, dins el mercat únic existent en la Unió Europea. Una mesura que es començarà a aplicar el 14 de setembre, del qual principal objectiu és fer més assegurances els pagaments en línia. També serà important l'accés a la informació dels seus consumidors que els bancs han de fer a les TPPs o, el que és el mateix, les empreses proveïdores de serveis a tercers (amb la prèvia autorització del consumidor). 

Fins ara, l'accés d'aquests últims als mercats de pagament era complicat. Aquesta normativa els atorga un paper més destacat en el sector ampliant, amb això, el número d'opcions a disposició del consumidor. També oferiran als seus clients un valor afegit amb serveis addicionals que els facin la vida més fàcil. Això sí, han de complir les mateixes regles que els proveïdors tradicionals: registre, autorització i supervisió per les autoritats competents. A més, estan obligats a potenciar les seves mesures de seguretat, ja que una dels pilars de PSD2 és la protecció de l'operativa bancària.

La seguretat, una prioritat de la PSD2

Per tal d'incrementar la confiança dels consumidors en els pagaments electrònics, la PSD2 imposa la implementació d'uns mínims d'autenticació que l'usuari ha de complir i que es relacionen amb el concepte SCA (o Strong Customer Authentication). Aquest es defineix, i resumeix, com el procediment obligatori que comprova l'autenticitat del client utilitzant 2 o 3 factors diferents d'entre els següents: verifica una cosa que només sap el client (per exemple, una contrasenya), una cosa que només té el client (per exemple, el seu mòbil) o una cosa que el client és (per exemple, el seu rastre dactilar o la seva cara). 

Aquests factors se sol·licitaran en determinats casos en què client accedeixi al compte de pagaments en línia, en iniciar una transacció de pagament electrònica o en fer qualsevol operativa mitjançant canals remots que puguin suposar un risc de frau o un abús.

La seguretat: pilar fonamental de BBVA

BBVA, com bé hem comentat, camina alineat amb els objectius de PSD2. També en matèria de seguretat. De fet, la protecció dels nostres clients és prioritària per a nosaltres. La treballem des de dos plans: 

Aplicació d'una sèrie de mesures de protecció, invisibles per al consumidor i que responen a les necessitats dels nostres clients, que cada vegada són més conscients de la importància que té la cessió de les seves dades i vol saber qui és posseïdor d'ells i per a què els utilitza. Amb relació a això, i fruit del seu lideratge en Transformació Digital, BBVA ofereix (recolzat en la tecnologia i el Big Data) una protecció “invisible” als seus clients la qual detecta i, fins i tot, s'anticipa a situacions de perill (com possibles fraus), assegurant cada pagament en línia que es faci i cada compte que s'obri. 

Control total de l'operativa bancària des del mòbil, el qual és sinònim de màxima seguretat. Així el creiem a BBVA i, per fer-ho plausible, posem a disposició del client la nostra app, considerada per Forrester com la millor en el sector bancari. Un comandament a distància únic amb què poder controlar les nostres finances i evitar qualsevol acte maliciós en els nostres comptes. Com? A través de serveis com encendre i apagar les teves targetes amb només un ‘clic’ o el botó del pànic, que permet bloquejar els teus comptes a l'instant si detectes qualsevol moviment sospitós en elles. 

En definitiva, a BBVA oferim mesures que et permetran estar sempre tranquil en tenir tot el teu diners sota control.

PSD2, una aposta per la seguretat