> 
 > 
Seguretat operatives PSD2

La seguretat en les teves operatives

Mesures que entraran en vigor amb la PSD2

El 14 de setembre entra en vigor les RTS (normes tècniques de regulació) associades a la directiva PSD2. Una mesura que arriba com actualització de la coneguda PSD i que té com un dels seus principals objectius el reforçar la seguretat en el pagament en línia en l'Espai Econòmic Europeu. 

Aquestes mesures de protecció, amb la SCA (o doble autenticació) com bandera, afectaran tant a les entitats financeres tradicionals com a les TTPs (o empreses de serveis a tercers), les quals reforcen la seva posició en l'entorn dels pagaments en línia. El motiu? La nova normativa obliga als bancs a establir canals segurs d'accés a la informació dels seus clients (prèvia autorització d'aquests) el que els ha de portar a potenciar la seva seguretat al nivell dels primers.

Encara que la directiva es començarà a aplicar en setembre, per la complexitat i l'impacte que té per als consumidors i els comerços, s'està elaborant un pla que haurà de ser validat amb l'autoritat nacional per determinar quan es complirà amb els requisits de l'autenticació reforçada (SCA) en comerç electrònic.

Nous requisits de seguretat

La normativa PSD, que és la que avui està activa, únicament requereix un factor d'autenticació per validar qualsevol pagament en línia el qual, habitualment, sol ser una contrasenya. La nova directiva PSD2 dona un pas més exigint a les empreses de serveis de pagament l'ús de, almenys, 2 o 3 factors d'entre els següents per validar qualsevol transacció en línia

  • Una cosa que el client sap: per exemple, una contrasenya
  • Una cosa que el client posseeix: per exemple, el seu mòbil
  • Una cosa que el client és: per exemple, el seu rastre dactilar

Aquests factors se sol·licitaran en cada transacció en línia que es faci, amb l'única intenció de crear una operativa ‘lliure de risc’.

Abocaments amb la seguretat

Per a BBVA, la seguretat també és una prioritat. Això li ha portat, des de fa molts anys, a desenvolupar i actualitzar mesures ‘invisibles’ per als clients amb l'objectiu de protegir el seu diners i les seves dades d'actes maliciosos. 

Eines i serveis nascudes del seu lideratge en Transformació Digital i de la seva constant suport en la tecnologia i el Big Data, a què s'unirà la SCA en els casos marcats per llei i, també, en aquells en què resulti indispensable per seguretat. Per a tots els altres, serà la nostra esmentada ‘protecció invisible’ la que mantindrà fora de perill al consumidor. 

Com complement a aquesta, i a través de l'app de BBVA, el client pot convertir el seu telèfon mòbil en un comandament únic amb què controlar la seva economia (comptes i targetes) siguin de BBVA o d'un altre banc. Com? Utilitzant funcionalitats com ‘encén i apaga les teves targetes’ o el ‘botó del pànic’ per bloquejar un compte davant qualsevol moviment sospitós.

La seguretat en les teves operatives