BBVA ajuda el petit comerç a Espanya a vendre a distància en una setmana

Davant la situació de tancament temporal de comerços i amb l'objectiu de facilitar la seva recuperació, BBVA està ajudant els seus clients a Espanya a trobar solucions senzilles que els permetin vendre a distància i generar nous ingressos. A través d'un programa formatiu professional i gratuït, de deu sessions de seminaris en línia, els petits comerços aprendran, en menys d'una setmana, les claus per vendre a les xarxes socials, per Whatsapp o per correu electrònic, entre altres canals, i també les alternatives de mitjans de pagament a distància i les claus d'una bona logística. A més, l'entitat proporciona a aquests negocis eines senzilles de cobrament a distància que els permetran fer front a les diverses fases de la desescalada després del coronavirus.

Els petits comerços estan preparant la tornada a l'activitat en un entorn totalment diferent del que hi havia abans de la crisi, la qual cosa els obliga a reinventar-se per garantir la seva supervivència. Amb l'objectiu d'ajudar-los a impulsar la venda a distància a través de canals digitals, BBVA ha llançat un programa educatiu, gràcies al qual, en menys d'una setmana, els clients empresarials de BBVA aprendran els tres passos clau per començar a vendre a distància amb efectivitat.

Aquesta formació gratuïta per a clients de l'entitat consisteix en deu sessions de seminaris en línia de 45 minuts, en què experts en comerç electrònic, màrqueting i comunicació digital els ensenyaran què han de fer per vendre a través de les xarxes socials (per exemple, Instagram i Facebook), per WhatsApp i també mitjançant altres canals a distància (com ara Google, Amazon i Mailchimp). El pas següent per a una venda a distància efectiva és conèixer els mitjans de pagament i com entregar les mercaderies d'una manera correcta. Altres claus importants que aprendran els assistents són l'atenció al client a través de telèfon, WhatsApp o correu electrònic, a més de saber com resoldre de manera adequada les incidències i les devolucions.

La formació impartida per la consultora de Disrupción Digital INCIPY, en col·laboració amb INESDI Digital Business School, comença el 4 de maig i s'acaba el 8 de maig. Els continguts de cada sessió estaran disponibles per a la seva consulta a la secció «Finances d'un cop d'ull» del web transaccional de BBVA, un cop finalitzat el programa formatiu. A més a més, en acabar cada seminari web, els clients podran resoldre els seus dubtes, la qual cosa els ajudarà a posar en pràctica tot el que hi han après. Una iniciativa molt valorada pels clients, ja que en les primeres hores, des que es va obrir el procés per inscriure's en el curs, es van superar les 600 inscripcions.

Solucions BBVA de cobrament a distància  

Les restriccions de mobilitat per la crisi de la COVID-19 han canviat els hàbits dels consumidors, molts dels quals continuaran un cop s'hagi superat aquesta situació. Per això, BBVA, a més d'ajudar els comerços a afrontar aquesta nova situació, posa a disposició dels seus clients empresarials solucions per facilitar el cobrament de les seves vendes a distància. Una d'elles és el mètode de cobrament Paygold que, sense necessitat de desenvolupaments informàtics ni de cap botiga en línia, permet enviar un SMS o un correu electrònic amb un enllaç al comprador perquè aquest finalitzi el procés de compra al seu telèfon mòbil o a l'ordinador. Per fer-ho, ha de prémer l'enllaç rebut i tot seguit introduir-hi les dades de targeta o les claus de pagament amb Bizum; tot això, en un entorn segur. L'ús d'aquest mètode de pagament s'ha multiplicat per cinc des de l'inici de la crisi.

A més a més, els comerços també poden fer els cobraments quan lliurin la mercaderia al client, amb seguretat i sense contacte. Per a això, tenen el TPV mòbil, tot i que si prefereixen tenir el datàfon al telèfon mòbil, disposen de l‘app BBVA Smartpay. Per poder utilitzar aquesta aplicació, el comerç només ha de sol·licitar un datàfon de mida reduïda i descarregar-se l'aplicació SmartPay al mòbil. Això es pot fer tant des d'Apple Store com des de Google Play. Els dos dispositius es vinculen a través de Bluetooth i ja està tot llest per acceptar pagaments amb targeta de manera senzilla i ràpida. 

Si el client opta per pagar amb targeta, només haurà de teclejar el PIN en cas que la compra superi els 50 euros, amb la qual cosa el risc de contagi es redueix al màxim. Aquesta mesura d'ampliar de manera temporal el límit del pagament ‘contactless’ de 20 a 50 € ha estat adoptada per les entitats financeres espanyoles perquè els comerços puguin fer la major part de les seves vendes sense contacte. L'ampliació estarà vigent mentre es mantinguin les mesures extraordinàries ocasionades pel coronavirus.

Ara més que mai, BBVA vol estar a prop dels petits comerços per mitigar els efectes ##1## de la crisi del coronavirus##1####1## en la seva activitat ##1##i establir les bases que garanteixin una recuperació ràpida dels seus negocis en les pròximes fases de la desescalada.

Solucions de cobrament en mobilitat i a distància
Si per continuar desenvolupant la teva activitat has de recórrer a la venda en línia, a distància per telèfon o a domicili, amb les nostres solucions t'ajudem a seguir venent siguis on siguis.