Els 10 aspectes que tota botiga en línia hauria de tenir en compte

Et donem alguns consells per augmentar l'èxit de la teva botiga en línia
L'èxit d'una botiga en línia té nombrosos responsables, entre els quals destaquen els productes que es venen, així com la seva política de preus. Tanmateix, per estimular les vendes en un comerç electrònic no n'hi ha prou amb mantenir uns preus baixos, es requereix tota una estratègia de negoci de la qual nosaltres extraurem deu punts clau, denominadors comuns dels millors portals de vendes de l'actualitat.
Bàner superior Compte Negocis Bàner superior Compte Negocis
Compte Negocis
El compte per al teu negoci sense comissió de manteniment.

1. Ofereix tota la informació possible, de manera ordenada

Tot i que les vendes digitals no han parat de créixer en els últims anys, encara queden molts clients potencials que no es decideixen a fer el pas i comprar per Internet pels dubtes que aquest procés els genera. Per això, una de les primeres mesures que tota botiga en línia hauria de prendre és la de comprovar que tota la informació necessària està disponible per al seu client. A més, és important que aquesta informació sigui accessible, estigui ben organitzada i no saturi l'usuari; és a dir, oferir la informació justa en el moment necessari.

2. Coneix els teus clients

Quan un client fa la seva primera compra a la nostra botiga en línia, ens ofereix una sèrie de dades personals que són fonamentals per crear, a poc a poc, la nostra base de dades de clients: lloc de residència, productes pels quals s'interessa, despesa, forma de pagament utilitzada… tota aquesta informació i molta més ens serà molt útil de cara a anar adaptant la nostra botiga en línia a les necessitats i els gustos dels clients. Per exemple, si observem que la mitjana de despesa al nostre comerç electrònic és de 100 € i que, dins tot l'assortiment de productes que oferim, hi ha una gamma en concret que és especialment popular, podríem adequar la nostra política de preus i la selecció de productes a aquestes dues realitats.

3. Personalitza al màxim l'experiència

Aquesta idea està directament relacionada amb l'anterior: a mesura que anem coneixent millor els nostres clients, més podrem personalitzar la seva experiència de compra. Aquest concepte es pot aplicar, per exemple, a l'hora d'oferir-los productes relacionats amb la seva última compra. Si en entrar a la nostra botiga en línia troba, d'un cop d'ull, productes que són del seu interès, li estalviarem temps i el "temptarem" a fer una nova compra.

4. Utilitza el màrqueting per correu electrònic

Personalitzar l'experiència de l'usuari a través de les dades que ell mateix ens ha proporcionat és el començament d'una estratègia de màrqueting per correu electrònic efectiva. No es tracta d'avassallar els nostres clients amb un correu diari amb les últimes ofertes de la nostra botiga en línia. Es pot, per exemple, enviar un butlletí d'informació quinzenal o mensual amb informació d'interès per al client, de manera que ens assegurem que l'obre. Aquest butlletí haurà d'incloure també ofertes, descomptes i suggeriments de productes que sabem que poden interessar al client, partint de compres anteriors.

5. Facilita el pagament amb nombroses opcions

Els comerços electrònics amb més èxit de l'actualitat simplifiquen al màxim el procés de compra, i això també passa per fer molt senzill el pagament electrònic, entre altres coses, oferint diverses opcions. Encara que a Espanya la targeta de crèdit és el mètode preferit de pagament entre els consumidors en línia, també plataformes com Paypal o el clàssic contrareemborsament haurien de ser opcions que el client pogués utilitzar.

6. Fes el lliurament senzill

Actualment hi ha una competició per veure quina botiga en línia és capaç de fer els lliuraments més ràpid. I encara que és cert que el temps en la recepció dels productes és un factor important, també ho és la facilitat per escollir com es lliuren o on. Per exemple, hi ha serveis de missatgeria que poden deixar els paquets a botigues pròximes al domicili del client, de manera que es fa més fàcil la recepció quan es donen llargs períodes de temps en què no hi ha ningú a casa per rebre el paquet.

Bàner Central Compte Negocis Bàner Central Compte Negocis
BBVA per a autònoms i pimes
Un compte adreçat tant a autònoms com a pimes que necessitin un compte per a la seva activitat professional.

7. Analitza la usabilitat del teu web

Part d'aquesta estratègia de facilitar a l'usuari la seva experiència de compra passa també per cuidar l'apartat tècnic de la nostra botiga en línia. Des de la velocitat de càrrega fins a la seva adaptació a diferents formats –com telèfons mòbils o tauletes tàctils–, tots aquests aspectes tècnics són fonamentals per assegurar que, una vegada captada l'atenció del client, aquest no se'n va per un mal disseny web.

8. Cuida la teva presència a les xarxes socials

Les xarxes socials són el mitjà natiu de comunicació i publicitat per a les botigues en línia. Facebook, Twitter, Instagram… totes poden arribar a ser una porta d'entrada interessant per a nous clients. Però per aconseguir-ho, no n'hi ha prou amb ser present en aquestes xarxes socials i enllaçar, de manera més o menys freqüent, els últims productes o ofertes que tenim a la nostra botiga. El màrqueting en xarxes socials pot arribar a ser altament efectiu, però només si se li dedica temps i se segueix una estratègia clara.

9. Coneix les teves dades

Analitzar tota la informació que es va generant a la nostra botiga en línia és un dels treballs més importants que es poden fer de cara a mantenir una filosofia de millora contínua. Des d'on ens arriben les visites? Quin tipus de dispositiu utilitzen? En quin punt del procés de compra se'n van? Quins són els articles més consultats? Conèixer la resposta a aquestes i moltes altres preguntes ens oferirà pistes i idees per millorar, a poc a poc, la nostra botiga en línia.

10. Aprèn dels veterans

Com a últim consell, a l'hora de crear una botiga en línia o de millorar la que ja tenim, sempre és necessari fixar-nos en el que fan les grans marques. Totes les claus anteriorment exposades es troben en els grans comerços electrònics, només cal comprovar de quina manera les implementen i com es poden adaptar a la nostra pròpia botiga en línia.

CTA Compte Negocis CTA Compte Negocis
Empreses - També et podria interessar Empreses - També et podria interessar

També et podria interessar

  • T'expliquem quins són els criteris per classificar a una empresa en funció de la mida que tingui.
  • T'expliquem com ajuden a establir els impostos que ha de pagar cada treballador en funció dels seus ingressos
  • T'expliquem tots els detalls que necessites saber sobre aquesta associació estratègica temporal.