Alguns consells per triar un bon nom per al teu projecte empresarial

Definir el nom de l'empresa és un dels primers passos que cal fer
Tens una idea per a un projecte empresarial. La madures, la modeles i decideixes posar-la en marxa. Un dels primers passos, encara que no el més important ni decisiu, és trobar el nom perfecte. De vegades pot fluir a la primera o, fins i tot, estar pensat abans de començar la marxa i d'altres, que requereix un bon temps de maduració. Davant aquest particular 'repte' hi ha alguns consells.
Bàner superior Compte Negocis Bàner superior Compte Negocis
Compte Negocis
El compte per al teu negoci sense comissió de manteniment.
El primer i un dels consells més importants és que sigui un nom que resulti fàcil de pronunciar, llegir, escriure i, fins i tot, de recordar. De vegades, un nom pot ser una gran idea però, en realitat, és un suplici a l'hora de pronunciar-lo o d'escriure'l en un correu electrònic. En aquest cas, menys és més i, per tant, s'ha de tenir present que com més curt i impactant, millor.

Al costat d'aquesta ‘facilitat’, el procés creatiu fins a aconseguir amb el nom idoni és fonamental. Especialment el fet de deixar anar la imaginació, sense traves, amb diverses tècniques per fer-ho. En aquest procés, la col·laboració dels teus socis o, fins i tot, de familiars i amics pot ser molt interessant i, al cap i a la fi, decisiva per aconseguir el resultat que busques.

En aquest procés creatiu cal tenir en compte que, malgrat la necessitat de ser el més curt i impactant possible, l'idoni és que estigui relacionat d'alguna manera amb l'activitat que l'empresa durà a terme. És cert que casar els dos criteris és molt complex, però almenys s'ha d'intentar.

Bàner Central Compte Negocis Bàner Central Compte Negocis
BBVA per a autònoms i pimes
Un compte adreçat tant a autònoms com a pimes que necessitin un compte per a la seva activitat professional.

Després d'haver trobat un bon grapat d'idees madurades ve el més difícil: comprovar la disponibilitat del domini, si hi ha alguna empresa amb un nom similar, o si aquesta marca ja està registrada. Aquest pas es converteix en una dura selecció, ja que resulta que moltes de les opcions que estudiaves cauen després d'aquesta revisió final. És per això que és gairebé obligatori tenir múltiples opcions per evitar el ‘buit’.

I finalment, i no menys important, cal desdramatitzar. És cert que el nom pot dir molt d'una empresa i fins i tot ajudar (i molt) amb la promoció i el llançament. D'això no hi ha cap dubte. Però també cal tenir present que a la història hi ha innombrables exemples d'empreses que han passat a la història amb marques que, realment, no són cap exemple de bones pràctiques. Per això, el millor consell és: treballa en un bon nom, però no hi dediquis tota l'energia. Segurament, al cap i a la fi no valgui la pena.

CTA Compte Negocis CTA Compte Negocis
Empreses - També et podria interessar Empreses - També et podria interessar

També et podria interessar

  • T'expliquem quins són els criteris per classificar a una empresa en funció de la mida que tingui.
  • T'expliquem com ajuden a establir els impostos que ha de pagar cada treballador en funció dels seus ingressos
  • T'expliquem tots els detalls que necessites saber sobre aquesta associació estratègica temporal.