Com funciona el programa d'autofirma per a l'alta en línia de la teva empresa

Descobreix com utilitzar el programa de signatura electrònica i dóna d'alta a la teva empresa per Internet a l'instant.
Cada vegada són més les empreses i particulars que decideixen fer els seus tràmits burocràtics per Internet. Entre ells es troba l'alta en línia, procés que requereix la identificació de l'entitat que la sol·licita (com qualsevol altre registre que es faci). Per fer-ho, és imprescindible tenir instal·lat en l'equip informàtic un programa d'autofirma. En aquest article, et comptem com aconseguir-ho i com funciona, de manera que puguis fer l'alta en línia de la teva empresa de manera ràpida i senzilla.
Top Alta En línia Empreses Top Alta En línia Empreses
Alta En línia Empreses
Estrena banc amb el Compte Negocis Benvinguda, sense comissions i alta 100% En línia.

Què és i per a què s'utilitza el programa d'autofirma?

Aquesta eina ofereix a l'usuari un sistema d'autenticació que li permet signar qualsevol tipus de document des del seu propi equip. L'usuari indica quin fitxer vol signar i l'aplicació escull automàticament el format de firma que ha d'aplicar, desembarassant així qualsevol possible dubte tècnica. L'autofirma permet la identificació del signant i garanteix la integritat de les dades i el no repudi. A més, es tracta d'un sistema assegurança i fiable, ja que no emmagatzema cap tipus d'informació personal.

Com aconseguir el programa d'autofirma

Es pot obtenir a través de la pàgina del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques . Aquesta és, sens dubte, l'opció més senzilla i versàtil, ja que ofereix la possibilitat de signar qualsevol tipus de document des del propi navegador i sense necessitat d'utilitzar el component de firma Miniminiaplicació. D'aquesta manera, l'usuari pot fer tràmits i gestions amb l'administració independentment de si el seu navegador és compatible o no amb aquest component. A més, el programa d'autofirma permet l'ús de dispositius externs, com targetes intel·ligents, i de dispositius USB configurats en el propi equip, com el DNI Electrònic (DNIe).

Aquest sistema de signatura electrònica es pot baixar en el Portal d'Administració Electrònica (PAE), existint diferents versions del mateix per als diferents sistemes operatius (Windows, Linux i Mac). Per procedir a la instal·lació i execució en l'equip, és necessari disposar de permisos d'administrador. Una vegada que s'hagi descarregat el fitxer, s'ha d'acceptar l'acord de llicència per poder continuar amb la instal·lació. Al final de la mateixa, s'instal·larà també un certificat SSL que garanteix la seguretat en la transferència de dades. 

A més, els usuaris també tenen la possibilitat de baixar un manual que explica detalladament el procediment.

Com i per a quins tràmits s'utilitza?

Per poder signar amb el programa d'autofirma, és necessari comptar amb un certificat electrònic. Per aquest motiu, quan s'executa per primera vegada, el programa comprova si existeixen lectors de targeta intel·ligent instal·lats en el sistema, ja que són els que possibiliten la firma amb DNI Electrònic o amb qualsevol altre certificat

A l'obrir el programa, apareix una finestra de benvinguda que convida a l'usuari a pujar l'arxiu que desitja signar. Per fer-ho, haurà de localitzar-se primer en el disc dur de l'equip. Una vegada que s'hagi pujat el document, l'aplicació avisa a l'usuari que té la possibilitat d'afegir dades personals, com el nom o el Document Nacional d'Identitat, i li convida a comprovar les polítiques de seguretat i protecció de dades del receptor abans de signar i enviar l'arxiu.

Pel que fa a la seva aplicació, els sistemes de signatura electrònica se solen utilitzar per tramitar les següents gestions:

  • Realització de la Declaració de la Renda a través d'Internet.
  • Sol·licituds en els registres electrònics administratius.
  • Sol·licitud de la vida laboral.
  • Recepció de notificacions electròniques.
  • Signatura de correus electrònics .
  • Signatura de factures electròniques.

A més, a l'hora d'obrir un compte bancari per a empreses, el programa d'autofirma permet constatar la informació relativa a l'empresa, agilitzant així tot el procés.

Central Alta En línia Empreses Central Alta En línia Empreses
Vols estrenar banc per al teu negoci?
Fes-ho amb la nostra Alta En línia per a Empreses, sense comissions

Si vols donar d'alta en línia a la teva empresa, a BBVA t'el posem fàcil. El nostre nou sistema d'alta en línia et permet corroborar, mitjançant un senzill procés de signatura electrònica, l'autenticitat de les dades proporcionades al banc en el moment de donar d'alta a la teva empresa. La principal avantatge de tenir instal·lat el programa d'autofirma radica en la possibilitat d'autenticar qualsevol tipus de tràmit sense sortir de casa i de manera totalment segura. 

Si vols conèixer més informació sobre la nova alta en línia de BBVA per a empreses, la qual pots fer 100% en línia (el que evita que hagis d'acudir a la teva oficina) i en uns quants minuts, sota els màxim estàndards de seguretat. Visita bbva.es o posa't en contacte amb la teva oficina BBVA més pròxima.

CTA Alta En línia Empreses CTA Alta En línia Empreses
2 - Alta En línia Empreses - També podria interessar-te 2 - Alta En línia Empreses - També podria interessar-te

També et podria interessar

  • Descobreix els avantatges de contractar un compte per al teu negoci sense necessitat d'haver d'acudir a la teva oficina.
  • El certificat digital permet fer les gestions administratives de la teva empresa de forma més còmoda i àgil.
  • T'expliquem com pots obrir el compte bancari de la teva empresa a través d'Internet en pocs minuts i de manera senzilla.